Da er vi i full gang med forbredelser til Dakar som starter i Buenos Aires 1 januar. Jeg kommer til å kjøre den siste vm runden som går i Marokko fra 25-30 okt. Dette blir samtidig en test mot Dakar, og jeg skal kjøre med samme sykkel i Marokko som i Dakar. Den er her i Norge nå og er helt ny. I marokko kan vi ha motoren justert som før. I Dakar er vi ca 30 førere som må strupe motorene våre, noe som utgjør ca syv hester mindre og igjen en toppfart på 150 med medvind istedenfor 185 som vanlig. Dette gjør det mer atraktivt for de som kjører 450 kubikk sånn at de holder lettere følge med oss andre som kjører med 700 kubikk. Jeg har i år en følgekjører fra Guetamala og han trenger ikke strupe sykkelen sin for han har ikke prestert så bra før, men han har fått opp farta det siste året. Så det er jo utrolig rare regler når de gjelder bare for noen og ikke for alle. Så på raske dager så kan det i teorien hende at følgekjøreren min tar meg igjen og det er ny situasjon for alle som kjører stor sykkel. Reglene kom i mai, noe som er i seneste laget, så det er få som har valgt å gå ned på 450 kubikk. Dette medfører at man må bytte merke om man kjører ktm. Målet er at alle skal kjøre 450 kubikk i Dakar 2011. Den neste uken går med på å teste sykkelen som er strupet og vende meg til den. Så er det til Marokko og teste i løpet der. Der er også følgekjøreren min, sånn at vi kan samkjøre oss frem mot Dakar. Kommer tilbake med mer når jeg har testett!

Tips oss hvis dette innlegget er upassende